Podaci iz CDS/ISIS-a prije konverzije
Ovaj katalog ne obnavlja se od 2008. godine.

Nova verzija kataloga, s ažurnim podacima o dostupnosti primjeraka , nalazi se na adresi http://koha.ffzg.hr.

Rezultati pretraživanja

Broj rezultata: 1

1
ISSN:1330-7665
Autor:Gilić, Nikica
Naslov:Iluzija stvarnosti : Godišnja doba Petra Krelje kao granični film
Matična publikacija:Hrvatski filmski ljetopis = The Croatian cinema chronicle / [Bruno Kragić (glavni urednik)]. - god. 12 (2006), br. 48; str. 48-55
Impresum:Zagreb : Hrvatski filmski savez : Hrvatski državni arhiv - Hrvatska kinoteka : Hrvatsko društvo filmskih kritičara
Napomena:Tematski blok: Portret redatelja: Petar Krelja. - 9 bibliografskih jedinica
Sažetak:Jedan od najpoznatijih hrvatskih filmskih dokumentarista Petar Krelja danas je najpoznatiji kao redatelj dokumentarnih filmova, no i neki su njegovi igrani filmovi iznimno zanimljivi i vrijedni. Filmski omnibus Godišnja doba (1979) po svome stilu i tematici jasno korespondira s Kreljinim dokumentarnim filmovima jer prikazuje život osoba na društvenoj margini, odnosno djevojčica u sustavu društvene skrbi o napuštenoj djeci, a koristi i neke postupke tipične za dokumentarni stil, primjerice skrivene kamere (odnosno njezinu imitaciju). Omnibusi, kao što su Godišnja doba, vrsta su na granici kratkometražnog i dugometražnog igranog filma, no svakako su bliži dugometražnom filmu, jer tri prikazana segmenta prikazuju junakinje poredane prema redoslijedu životne dobi, odraslosti. U skladu s tim, segmenti nazvani prema junakinjama Željka, Višnja i Branka (glume ih Tatjana Ivko, Rajka Rusan i Marina Nemet), pokazuju sve veći stupanj montažne i igranofilmske razrade, što je primjereno i odraslosti tema. Željka samo želi ljubav, što ne može dobiti od usvojitelja Renate i Vlade (glume ih Sanda Langerholz i Boris Buzančić), Višnja doživljava svoju prvu ljubav s delikventom Matom (Slavko Štimac), a Branku, na kraju omnibusa, zadese socijalni problemi odraslih ljudi (prestara je da ostane u sustavu socijalne skrbi), pa mora tražiti podstanarsku sobu na prilično okrutnom tržištu i raditi posao ispod svojih kvalifikacija. Branka se, što je vjerojatno još važnije, suočava i s problemom seksualnog uznemiravanje na poslu: šef kadrovske službe Ferenčak (Vanja Drach), koji joj je velikodušno našao posao, nudi joj karijeru svoje priležnice. Ostvarujući složen dojam između igranog i dokumentarnog filma, usputno predstavljajući i mogućnost filmskog omnibusa kao cjelovite strukture, važno je napomenuti da su Godišnja doba i odličan argument u prilog koncepciji redatelja Krelje kao autora filma, što je još jedan argument u prilog sagledavanja ovoga filma kao modernističkog. Krelja, naime, radi vrlo slične (ili barem lako usporedive) dokumentarne i igrane filmove. Dakako, unatoč izvorno drugačijim karakteristikama (smatrala se svojstvom najboljih autora klasičnog Hollywooda), danas se autorska poetika smatra prototipskim svojstvom filmskoga modernizma.
Ključne riječi:Krelja, Petar -- Godišnja doba
UDK:791.633-051 Krelja, P.
Vrsta građe:Članak
Knjižnica:Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna
MFN:24165

Upit: UncontrolledTerms_swish=(Krelja, Petar and not - Godinja doba )

login